T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MUĞLA / YATAĞAN - Yatağan Şehit Engin Yalçın Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Mobilya ve İç Mekan Tasarımı

İç Mekan ve Mobilya Teknolojisi dalında öğrencilere eğitim verilmektedir.

 

 

 

MOBİLYA VE İÇ MEKAN TASARIMI ALANI

 ALANIN TANIMI

Mobilya ve iç mekân tasarımı alanı altında yer alan mobilya iç mekân ressamlığı, iç mekân ve mobilya teknolojisi, mobilya iskeleti ve döşemesi, mobilya süsleme sanatları, ahşap doğrama teknolojisi dallarının yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır.

ALANIN AMACI

Mobilya ve iç mekân tasarımı alanı altında yer alan mesleklerde sektörün ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

DAL PROGRAMLARI, TANIMLARI VE AMAÇLARI

1. MOBİLYA VE İÇ MEKÂN RESSAMLIĞI

Tanımı: Mobilya ve iç mekân ressamlığı, meslek elemanının sahip olduğu iç mekân yerleşimlerini planlama ve bilgisayarla çizme yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretimin verildiği daldır.

Amacı: Mobilya ve iç mekân tasarımı alanında mobilya ve iç mekân tasarımı mesleğinin gerektirdiği iç mekân yerleşimlerini planlama ve bilgisayarda çizme yeterliklerine sahip meslek elemanlarının yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.

2. İÇ MEKÂN VE MOBİLYA TEKNOLOJİSİ

Tanımı: İç mekân ve mobilya teknolojisi meslek elemanının sahip olduğu, iç mekân ve mobilya elemanlarının üretimini yapma yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretimin verildiği daldır.

Amacı: Mobilya ve iç mekân tasarımı alanında mobilya ve iç mekân teknolojisi mesleğinin gerektirdiği iç mekân ve mobilya elemanlarının üretimi yeterliklerine sahip meslek elemanlarının yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.

3. MOBİLYA SÜSLEME SANATLARI

Tanımı: Mobilya süsleme sanatları meslek elemanının sahip olduğu; mobilya süslemelerinden oyma, tornalama ve kakma yapma yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretimin verildiği daldır.

Amacı: Mobilya ve iç mekân tasarımı alanında mobilya süsleme sanatları mesleğinin gerektirdiği oyma, tornalama ve kakma üretim yeterliklerine sahip meslek elemanlarının yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.

4. MOBİLYA İSKELETİ VE DÖŞEMESİ

Tanımı: Mobilya iskeleti ve döşemesi meslek elemanının sahip olduğu, mobilya iskeleti ve döşemesi yapma yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretimin verildiği daldır.

Amacı: Mobilya ve iç mekân tasarımı alanında mobilya iskeleti ve döşemesi mesleğinin gerektirdiği mobilya iskeleti ve döşemesi yapma yeterliklerine sahip meslek elemanlarının yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.

5. AHŞAP DOĞRAMA TEKNOLOJİSİ

Tanımı: Ahşap doğrama teknolojisi meslek elemanının sahip olduğu, ahşap doğrama üretimi yapma yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretimin verildiği daldır.

Amacı: Mobilya ve iç mekân tasarımı alanında ahşap doğrama teknolojisi mesleğinin gerektirdiği ahşap doğrama üretim yeterliklerine sahip meslek elemanlarının yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.

GİRİŞ KOŞULLARI

Öğrencilerin sağlık durumu, mobilya ve iç mekân tasarımı alanı altında yer alan mesleklerin gerektirdiği işleri yapmaya uygun olmalıdır.

İSTİHDAM ALANLARI

Mobilya ve iç mekân tasarımı alanından mezun olan öğrenciler, seçtikleri dalda meslekte kazandıkları yeterlikler doğrultusunda mobilya ve iç mekân tasarımı sektöründe;

1. Mobilya ve iç mekân ressamlığı hizmeti veren ya da bu hizmete ihtiyaç duyan firma, kamu kurum ve kuruluşlarında,

2. İç mekân ve mobilya teknolojisi hizmeti veren ya da bu hizmete ihtiyaç duyan firma, kamu kurum ve kuruluşlarında,

3. Mobilya iskeleti ve döşemesi hizmeti veren ya da bu hizmete ihtiyaç duyan firma, kamu kurum ve kuruluşlarında,

4. Mobilya süsleme sanatları hizmeti veren ya da bu hizmete ihtiyaç duyan firma, kamu kurum ve kuruluşlarında,

5. Ahşap doğramacılık teknolojisi hizmeti veren ya da bu hizmete ihtiyaç duyan firma, kamu kurum ve kuruluşlarında çalışabilirler.

 

EĞİTİM-ÖĞRETİM ORTAMLARI VE DONANIMLARI

1. Program, mesleki ve teknik eğitim alanında diplomaya götüren ortaöğretim kurumları ile belge ve sertifika programlarının uygulandığı her tür ve derecedeki örgün ve yaygın mesleki ve teknik eğitim-öğretim kurumlarında uygulanmaktadır.

2. Programın uygulanabilmesi için mobilya ve iç mekân tasarımı alanı standart donanımları ve mesleklerin gerektirdiği ekipmanlar sağlanmalıdır.

EĞİTİMCİLER

1. Millî Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarına öğretmen olarak atanacaklardan atamalarına esas olan alanlar ile mezun oldukları yükseköğretim programları ve aylık karşılığı okutacakları derslere ilişkin çizelgeye uygun olanlar görev almalıdır.

2. Programın uygulanmasında gerektiğinde mobilya ve iç mekân tasarımı alanında sektör deneyimi olan usta öğretici ve meslek elamanlarından yararlanılabilir.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği'ne göre çeşitli ölçme araçları kullanılarak öğrencilerin değerlendirilmesi esastır. Buna göre;

1. Dersin altındaki modüllerin işlenişi sırasında kazandığı (bilgi, beceri ve tavırlar) yeterlikler, ölçme değerlendirme ölçütlerine göre değerlendirilir.

2. Okulda, işletmede ve kendi kendilerine yaptıkları tüm öğrenim faaliyetleri değerlendirilerek öğrencilerin dersteki başarısı belirlenir.

YATAY VE DİKEY GEÇİŞLER

Program; geniş tabanlı ve modüler yapıda düzenlendiğinden Mesleki ve Teknik Eğitim Yönetmeliği çerçevesinde yatay ve dikey geçişlere olanak sağlar.

1. Alan/dalda sertifika, belge ve diplomaya götüren tüm programlar ve dallar arasında geçiş yapılabilir.

2. Diploma almaya hak kazanan öğrenci, mobilya ve iç mekân tasarımı alanının devamı niteliğindeki programların veya bu alana en yakın programların uygulandığı yükseköğretim programlarına devam edebilir.

BELGELENDİRME

1. Mezun olan öğrenciye alanda/dalda diploma verilir.

2. Öğrencinin seçtiği dal ile ilgili aldığı tüm dersler ve modüller diploma ekinde belirtilir.

3. Öğrenciye programdan ayrıldığında veya mezun olduğunda kazandığı yeterlikleri gösteren ve bir yaygın mesleki ve teknik eğitim programı ile aynı yeterlikleri kazanan kişilere eş değer belge verilir.

4. Öğrencinin kazandığı mesleki yeterlikler sertifikaya yönelik belgelendirmelerde değerlendirilir.

EĞİTİM SÜRESİ

1. Alan programının toplam eğitim süresi, 9. sınıftan sonra 3 öğretim yılı olarak planlanmıştır.

2. Eğitim süresinin okul, işletme ve bireysel öğrenme için ayrılmış dağılımı, mobilya ve iç mekân tasarımı alanı haftalık ders çizelgesi, dersler ve modüller ile ilgili açıklamalarda belirtildiği gibi uygulanır.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ

Modüler öğretime yönelik olarak ağırlıklı olarak bireysel öğrenme yöntem ve teknikleri uygulanır.

1. Öğretmenler öğrencilere rehberlik eder.

2. Öğrenciler kendi kendine öğrenmeye teşvik edilir.

3. Öğrencilerin aktif olması sağlanır.

4. Öğrenciler araştırmaya yönlendirilir.

5. Öğrenciler kendi kendilerini değerlendirebilir.

6. Öğrencilere yeterlik kazandırmaya yönelik yöntem ve teknikler uygulanır.

İŞ BİRLİĞİ YAPILACAK KURUM VE KURULUŞLAR

Öğrenciler, programın gerektirdiği öğretim faaliyetleri, istihdam olanakları ve planlama konularında çevredeki üniversiteler, sivil toplum kuruluşları, mobilya ve iç mekân tasarımı alanında yer alan mobilya iç mekân ressamlığı, iç mekân ve mobilya teknolojisi, mobilya iskeleti ve döşemesi, mobilya süsleme sanatları, ahşap doğrama teknolojisi hizmeti veren firmalar, meslek odaları ve meslek elemanları ile iş birliği yapılarak yönlendirilir. 

ÖĞRENCİ KAZANIMLARI

Programın sonunda seçtiği dala/mesleğe yönelik olarak öğrenci;

1. Genel kültüre yönelik bilgi ve becerileri kazanacaktır.

2. Ulusal ve uluslararası iş gücünden beklenen temel yeterlilikleri kazanacaktır.

3. Alanın altında yer alan dallara ait temel yeterliklere sahip olacaktır.

4. Dalın/mesleğin gerektirdiği bilgi ve becerileri kazanacaktır.

5. Dalın/mesleğin gerektirdiği özel mesleki yeterlikleri kazanacaktır.

EĞİTİM ÖĞRETİM FAALİYETLERİ

1. Haftalık ders çizelgesinde yer alan dersler ve bu derslerin altındaki modüllerin içeriğindeki eğitim-öğretim uygulamaları yapılır.

2. Kazandırılacak yeterliklerin özelliklerine göre sektör ile iş birliği yapılarak işbaşında eğitim faaliyetleri gerçekleştirilir.

3. Sektörde oluşan değişim ve gelişmelerin incelenebilmesi amacıyla gezi, gözlem ve inceleme çalışmaları yapılabilir.

OKULUMUZDA AÇIK OLAN DALLAR


  İç Mekân Ve Mobilya Teknolojisi

 

05-06-201705-06-201705-06-201705-06-201705-06-201705-06-2017

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 13.01.2013 - Güncelleme: 30.11.2023 11:14 - Görüntülenme: 3160
  Beğen | 0  kişi beğendi